вторник, 20 февраля 2024 г.

20.02.24 Тема: Керування монорейковий візками оснащеними різними вантажозахоплювальними пристроями під час виконання всіх видів робіт завантаження, розвантаження, перенавантаження та транспортування вантажів.

План уроку Тема програми : Навчання керуванню монорейковими візками. Тема уроку: Навчання керуванню монорейковими візками. Цілі уроку: а) навчальна мета – Формування первинних умінь у виконанні правильно виконувати прийоми управління механізмами монорейкового візка при підійманні, переміщенні та опусканні вантажу з дотриманням правил безпеки. б) розвивальна мета - Розвивати у учнів аналогічне, логічне і критичне мислення при вирішенні критичних ситуацій, самостійність в роботі, формувати культуру навчальної праці, технічне і технологічне мислення. в) виховна мета – Виховувати у учнів культуру навчального процесу, поваги до праці обраної професії, працелюбності, організованості і практичності, прививати почуття дбайливого ставлення до вантажопідіймальних пристроїв. Виховувати відповідальність при управлінні механізмами монорейкового візка. Тип уроку: Урок формування первинних умінь. Вид уроку­­­­­­­­­­­: Інструктаж, вправи, самостійні роботи. Дидактичне забезпечення : Картки – завдання, тести. Плакати: «Управління монорейковим візком», електронні плакати: « Управління монорейковим візком при переміщенні вантажів». Матеріально – технічне забезпечення: Монорейковий візок,сталеві, пенькові, ланцюгові, текстильні стропи; пенькові та сталеві канати, різні вантажі. Міжпредметні зв`язки: Будова кранів, експлуатація кранів, матеріалознавство, охорона праці, електротехніка, фізика, математика, технічне креслення. Перелік навчально – практичних завдань: 1. Почергове вмикання механізмів монорейкового візка без вантажу . 2. Управління механізмами монорейкового візка з вантажем. Список основної додаткової літератури: «Будівельні крани конструкції та експлуатація» Л.А. Хмара, М.П. Колісник, О.І. Голубенко, «Правила устройства и безопасной эксплуатации грузоподъемных кранов» . Невзоров Л.А., Пазельський Г.Н., Романюха В.А. Баштові крани. Лебєдев Б.А. Довідник стропальника, К.: «Будівельник», 1987- 91 с. Єсенін В.С. Такелажні роботи в будівництві,М, 1990-144 с. ХІД УРОКУ І. Організаційна частина (~ 5хв) - перевірка наявності учнів; - перевірка готовності учнів до уроку; - допуск з охорони праці та безпеки життєдіяльності. ІІ. Вступний інструктаж (~ 40хв) 2.1. Актуалізація знань: 2.1.1. Повідомлення теми програми і уроку: Тема програми: Навчання керуванню монорейковими візками. Тема уроку: Навчання керуванню монорейковими візками. 2.1.2. Цільова установка проведення уроку: Формування первинних умінь у виконанні правильно виконувати прийоми управління механізмами монорейкового візка при підійманні, переміщенні та опусканні вантажу з дотриманням правил безпеки 2.1.3.Перевірка опорних знань учнів необхідних їм для подальшої роботи на уроці: Опитування учнів по питанням: - які ви знаєте вантажозахоплювальні пристої? - розповісти про класифікацію вантажопідйомних кранів; - показати знакову сигналізацію рукою та прапорцем; - роповісти про різновидність вантажів. - назвіть штабельовані вантажі; - назвіть не штабельовані вантажі; 2.1.4.Аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків. 2.2. Викладання нового матеріалу. 2.2.1. Повідомлення нової навчальної інформації: Ознайомити з типовою інструкцією з безпечного ведення робіт для стропальників, машиністів крана, які обслуговують вантажопідіймальні крани. Інструкція правил протипожежної безпеки. Інструкційно – технологічною карткою. Перегляд електронних плакатів, відеотеки, слайдів. Схема стропування вантажів. 2.2.2. Показ нових прийомів трудової діяльності: Повідомити про те, що монорейковий візок це – електротельфер. Електротельфер: різновиди та способи застосування Електротельфер, залежно від наявності здатності до пересування, може бути стаціонарним або пересувним. Стаціонарний електротельфер позбавлений механізму пересування, він може переміщати вантажі тільки у вертикальній площині. Без вантажу він також не може пересуватися самостійно, тому, у разі необхідності перемістити його для роботи в інше місце, він повинен зніматися, а потім закріплюватися на новому місці вручну. Пересувний електричний тельфер може рухатися уздовж балки на якій він закріплений за допомогою пересувного візка. В якості балки тельфера зазвичай використовується двотавровий профіль. Механізм пересування тельфера може мати як ручний, так і електричний привід. Пересувний тельфер здатний не тільки піднімати і опускати вантажі, але і переміщати їх в горизонтальній площині. Це робить його більш зручним і функціональним пристроєм, ніж стаціонарний тельфер, Електротельфер може використовуватися як самостійний пристрій або ж входити до складу конструкції мостового або козлового крана. Завдяки цьому він знайшов собі дуже широке застосування. Його використовують як на гігантських промислових підприємствах, складах, будівельних майданчиках, так і в невеликих ремонтних майстерень, автосервісі та інших організаціях. - показати прийоми послідовності вмикання електроструму до органів управління монорейкового візка (електротельфера); - міри безпеки при підключенні монорейкового візка до джерела живлення та передачі електроструму до органів управління; - пояснити і показати перевірку стану монорейкового візка, підготовки візка до роботи; - розповісти безпеку праці при роботі на монорейковому візку; показати прийоми вмикання механізму підйому та опусканню гакової підвіски; - показати прийоми комплексного виконання операцій; Пояснення та показ способів раціональної організації робочих місць учнів при виконанні завдань. 2.2.3. Пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці; Вивчення прийомів управління монорейковим візком та виконання вправ (вправи №1;2;3) учнями; відповісти учням на картки- завдання(картки – завдання №1;2;3;). Ознайомлення та вивчення учнів механізмів монорейкового візка, які вперше застосовуються на уроці, та правилами безпеки при роботі з ними. Інформація про типові помилки та способи їх попередження 2.2.4. Повідомлення про передовий досвід за темою уроку; Електроталі можуть працювати як стаціонарні, будучи прикріплені до балок перекриття або до спеціально прокладених балках. У тих випадках, коли потрібно, крім підйому вантажу, і горизонтальне його переміщення, електроталі кріпляться до візків (кішкам) з ручним механізмом пересування або ж до візків з електричним приводом. Харчування струмом здійснюється гнучким кабелем (при незначній довжині переміщення) або за допомогою тролеїв, розташованих на кронштейнах паралельно монорейковому шляху. Електроталі, підвішені до візків з електричним приводом, називаються тельферами. 2.2.5. Опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів, показаних майстром; При засвоєнні прийомів управління механізмами монорейкового візка, учні виконують вправи. Виконання вправ ( вправа №1,2,3) та відповіді на картки - завдання (картка – завдання № 1;2;3) 2.2.6. Відповідь майстра на запитанн

Комментариев нет:

Отправить комментарий

20.02.24 Тема: Керування монорейковий візками оснащеними різними вантажозахоплювальними пристроями під час виконання всіх видів робіт завантаження, розвантаження, перенавантаження та транспортування вантажів.

План уроку Тема програми : Навчання керуванню монорейковими візками. Тема уроку: Навчання керуванню монорейковими візками. Цілі у...